سامسونگ رتبه نخست بازار موبایل هند را از دست داد
گزارش مؤسسهی تحقیقاتی کانترپوینت نشان میدهد که سامسونگ جایگاه اول را در بازار هند از دست داده و اکنون در سکوی سوم ایستاده است. ویوو با در اختیار داشتن ۱۹ درصد از حجم عرضهی محصولات به بازار هند موفق شد از سامسونگ با ۱۶ درصد و شیائومی با ۱۷ درصد عبور و جایگاه اول را از آنِ خود کند.
اگرچه در سال ۲۰۲۴ درآمد حاصل از فروش عمدهی محصولات ۹ درصد افزایش یافت؛ اما حجم عرضه تنها ۱ درصد افزایش پیدا کرد و در مجموع به ۱۵۳ میلیون دستگاه رسید. حجم عرضهی گوشیهای هوشمند ۵G اکنون به ۷۸ درصد رسیده است؛ یعنی از هر چهار گوشی عرضهشده، سه گوشی با ۵G سازگاری دارند.
ویوو بهلطف شبکهی آفلاین قوی خود که توسط یکی از زیرمجموعههای تجاریاش با نام iQOO پشتیبانی میشود، جایگاه نخست را بهدست آورد. تمرکز سامسونگ بر سری گلکسی اس باعث شد از فروش دستگاههای مقرونبهصرفه تاحدودی غافل شود و از شیائومی عقب بماند.
اپل همچنان بالاترین ارزش بازار را در هند دارد. آیفون ۱۵ پرفروشترین دستگاه در سهماههی چهارم سال ۲۰۲۴ بود که موجب تقویت جایگاه اپل شد. ناتینگ در سال ۲۰۲۴ رشد ۵۷۷ درصدی داشت که ناشی از فروش گوشی ناتینگ فون ۲a و راهاندازی برند اقتصادی ناتینگ CMF بود.