امکان ثبت شکایت از تماسهای صوتی تبلیغاتی فراهم شد
سید محمد امامی، سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: «بر اساس مصوبه ۳۵۷-۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خدمات محتوای تماس صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی ممنوع است و دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات موظفاند از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود جلوگیری کنند.»
به گفته او مشترکان سرویسهای ارتباطی میتوانند در صورت دریافت تماسهای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته، شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ به آدرس https://195.cra.ir ثبت کنند.
امامی درباره نحوه ثبت شکایت در این سامانه اضافه کرد: «مشترکانی که تماسهای تبلیغاتی صوتی را دریافت میکنند، پس از اطمینان از اینکه شماره تماسگیرنده مربوط به کدام اپراتور است، میتوانند با تماس با ۱۹۵ یا مراجعه به این سامانه و با انتخاب دستهبندی تلفن ثابت، انتخاب سرویس مکالمه، اپراتور و تماس صوتی تبلیغاتی برای ثبت شکایت خود اقدام کنند.»
نیمه مهرماه امسال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تماسهای تلفنی تبلیغاتی را ممنوع اعلام کرده بود و گفته بود دارندگان پروانه موظفاند سامانهای را برای تشخیص این تماسها راهاندازی و از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود ممانعت کنند.
-
مصوبه جدید رگولاتوری؛ تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع است۱۵ مهر ۰۳
مطالعه '2