رئیس پلیاستیشن از مورد انتظارترین بازی ۲۰۲۵ میگوید
هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلیاستیشن شرکت سونی، در مصاحبهای، شور و اشتیاق خود را نسبتبه بازی جدید استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions) با نام Ghost of Yōtei ابراز کرد. او در گفتگویی با فامیتسو (مجلهی ژاپنی حوزهی بازی) این عنوان را «بسیار ویژه» توصیف کرد، هرچند اذعان داشت که انتخاب تنها یک بازی از بین مجموعهی متنوع و باکیفیت پلیاستیشن دشوار است.
بازی Ghost of Yōtei دنبالهای بر بازی تحسینشدهی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) خواهد بود. این عنوان که در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر) با یک تریلر معرفی شد، حدود ۳۰۰ سال پساز وقایع نسخهی قبلی روایت میشود و شخصیت اصلی آن یک زن است. سابقهی درخشان ساکر پانچ پروداکشنز در خلق عناوین جذاب، باعث شده تا طرفداران انتظارات بالایی از Ghost of Yōtei داشته باشند.
یکی از ویژگیهای کلیدی Ghost of Yōtei تمرکز بر آزادی عمل بازیکنان است. درحالی که بازی Ghost of Tsushima امکان انتخاب ترتیب مأموریتها را به بازیکنان میداد، داستان آن عمدتاً خطی بود. توسعهدهندگان اعلام کردهاند که در این نسخهی جدید، بازیکنان کنترل بیشتری بر داستان کلی خواهند داشت و تجربهی بازی تعاملیتر خواهد بود.
Ghost of Yōtei قرار است اولین بازی تکنفرهی بزرگ یک استودیوی فرستپارتی پلیاستیشن در سال ۲۰۲۵ باشد. سونی در نوامبر (آبان و آذر) اعلام کرد که طی طرحی که شروع کنندهاش Ghost of Yōtei است، قصد دارد از سال ۲۰۲۵ بهطور سالانه یک عنوان بزرگ تکنفره منتشر کند؛ بااینحال، هنوز هیچیک از دیگر استودیوهای فرستپارتی سونی عنوان دیگری را معرفی نکردهاند.