سونی از Xyn پرده برداشت؛ هدست واقعیت مجازی برای ساخت فیلم‌ها و بازی‌های سه‌بعدی

سونی قصد دارد هدست واقعیت مجازی جدیدی با نام Xyn را برای ساخت اشیای سه‌بعدی در فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و بازی‌ها عرضه کند. این دستگاه که اولین‌بار در نمایشگاه CES سال قبل معرفی شد، به نمایشگرهای OLED با وضوح ۴K، قابلیت Passthrough برای مشاهده‌ی محیط اطراف و پشتیبانی از نرم‌افزارهای طراحی و مدل‌سازی مجهز شده است.

بنر نارنجی زومیت و تپسی شاپ برای CES 2025

کاربران می‌توانند در صورت استفاده‌نکردن از هدست واقعیت مجازی سونی، آن را به بالا بچرخانند. ظاهراً این محصول برخلاف مدل معرفی‌شده در سال گذشته، از حلقه و کنترلر اشاره‌گر بهره نمی‌برد.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

سونی نرم‌افزار Xyn Motion Studio را هم در کنار Xyn معرفی کرده است؛ اپلیکیشنی مخصوص ویندوز که از حداکثر ۱۲ حسگر Mocopi برای ردیابی حرکات پشتیبانی می‌کند. تولیدکنندگان محتوا اغلب از حسگرهای Mocopi برای کنترل آواتارهای مجازی استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار امکان ویرایش حرکت ازجمله برش، ادغام حرکات و تنظیم زمان و موقعیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سونی نمونه‌ی اولیه‌ای از راهکار Spatial Capture Solution را ارائه داده است که با استفاده از الگوریتم اختصاصی این شرکت، تصاویر اشیاء و فضاهای واقعی را به مدل‌های سه‌بعدی کامپیوتری با کیفیتی در سطح عکس‌های واقعی تبدیل می‌کند. به‌هرحال با گذشت یک سال از معرفی اولیه، جزئیات دقیق عملکرد هدست مذکور هنوز دردسترس نیست.

بر اساس اعلام سونی، نرم‌افزار Xyn Motion Studio در اواخر مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد، اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت هدست واقعیت مجازی Xyn منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا