لامبورگینی از بنتلی سبقت گرفت؛ رکورد فروش در سال ۲۰۲۴

آمار فروش گروه فولکس‌واگن برای سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که حجم تحویل خودروها با ۲٫۳ درصد کاهش به ۹٫۰۳ میلیون دستگاه رسید. با این‌حال، نکته‌ی جالب در آمار فروش، تغییرات در جایگاه گروهی بود که فولکس‌واگن آن را «گروه برند پیشرو» می‌نامد؛ گروهی شامل آئودی، لامبورگینی و بنتلی. آئودی سال بدی را سپری کرد، اما لامبورگینی فروش بی‌سابقه‌ای را به‌ثبت رساند.

بنتلی در سال ۲۰۲۴ با کاهش چشمگیر ۲۱٫۵ درصدی فروش، تنها ۱۰٬۶۰۰ خودرو تحویل داد. طی ۱۲ ماه گذشته، لامبورگینی ۱۰۰ خودرو بیشتر از بنتلی فروخت. بنتلی همیشه در دوران حضور در گروه فولکس‌واگن از لحاظ حجم فروش بسیار جلوتر از لامبورگینی بوده است؛ اما دیگر این‌طور نیست.

در سال ۲۰۱۶، (آخرین سال قبل از پیوستن شاسی‌بلند اوروس به خط تولید لامبورگینی)، این شرکت تنها ۳٬۴۶۵ خودرو فروخت. بنتلی تقریباً سه برابر این تعداد فروش داشت. حتی قبل از ورود شاسی‌بلند بنتایگا به سبد محصولات، بنتلی فروش بسیار بیشتری نسبت‌به لامبورگینی داشت.

عوامل دقیق کاهش فروش بنتلی دقیقا مشخص نیستند. مدل به‌روزشده‌ی کوپه‌ی اسپرت Continental GT سال میلادی گذشته عرضه شد و تغییر نسل یک مدل معمولاً سرعت فروش را کاهش می‌دهد.

هر دو شرکت لامبورگینی و بنتلی می‌خواهند محصولات خود را با خودروهای برقی گسترش دهند. بااین‌حال، برندهای رده بالای گروه فولکس‌واگن، عرضه‌ی خودروهای برقی خود را به‌تعویق انداخته‌اند. لانزادور لامبورگینی، یک خودرو GT دو در و چهار نفره، به جای سال ۲۰۲۸ در سال ۲۰۲۹ عرضه خواهد شد. «شاسی‌بلند شهری» بنتلی و کوچک‌تر از بنتایگا، قرار بود امسال وارد بازار شود، اما تا سال ۲۰۲۶ به‌تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا